تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
نویسنده : kimiagar

امروزه تکنولوژی جدید این فرصت را به ما داده است که از بین راه های مختلف گرمایش و خنک سازی محل خود را انتخاب کنیم. از جمله، ما تهویه مطبوع، پمپ های حرارتی، گرمای تابشی و سیستم های خنک کننده داریم.

گرمایش از کف (UFH) صدها سال است که وجود داشته است. اولین سیستم گرمایش از کف در کره شمالی کشف شد. رومیان و یونانیان باستان نیز از سیستم های گرمایش از کف به شکل هیپوکاست استفاده می کردند. این سیستم ها کف را با ستون ها بالا می بردند در حالی که هوای گرم از فضای زیر برای گرم کردن کف عبور می کرد.

در دهه 1980 است که سیستم های گرمایش از کف در سراسر جهان از جمله انگلستان گسترش بیشتری یافت.

برای درک بهتر UFH، در این مقاله به موضوعات مختلفی می پردازیم که در زیر بیان شده است:

UFH چگونه کار می کند؟

آیا ارزش UFH برای پول خوب؟

آیا UFH بهتر از رادیاتور است؟

چه موادی در گرمایش از کف استفاده می شود؟

آیا می توانیم از کنترل دمای آب با UFH استفاده کنیم؟

آیا گرمایش از کف می تواند با دیگ کار کند؟

آیا گرمایش از کف با پمپ های حرارتی کار می کند؟

آیا می توانید گرمایش از کف با کف چوبی داشته باشید؟

آیا می توانید گرمایش از کف در حمام داشته باشید و چگونه کار می کند؟

طول عمر گرمایش از کف چقدر است؟

UFH چگونه کار می کند؟

اصل گرمایش از کف بسیار ساده است. به جای نصب پانل های فلزی بر روی دیوارها - لوله ها به جای آن در کف قرار می گیرند و آب گرم در سراسر آنها گردش می کند تا کف به طور موثری به یک رادیاتور بزرگ تبدیل شود.

از آنجایی که کف در مقایسه با یک رادیاتور دیواری معمولی بزرگتر است، فقط باید چند درجه بالاتر از دمای هوا کار کند تا گرمای کافی برای گرم کردن ملایم کل اتاق را فراهم کند.

هدف اصلی طراحی گرمایش از کف، ایجاد دمای منبع یکنواخت و یکنواخت در کل سطح ساختمان برای اطمینان از سطح آسایش ثابت در سراسر سازه است.

حلقه های لوله معمولاً در زیر کل سطح زمین نصب می شوند. این حلقه ها به یک منیفولد مرکزی متصل می شوند که با آب گرم از منبع گرمایی مناسب - مانند دیگ بخار یا پمپ حرارتی - تامین می شود.

برای اطلاعات بیشتر، مقاله ما در مورد گرمایش و سرمایش تابشی چگونه کار می کند را بخوانید؟

آیا UFH برای پول مناسب است؟

UFH یک سیستم تابشی واقعی است و از کف تا سقف گرم می شود. UFH از گرمای هدر رفت در سطوح بالا جلوگیری می کند و از آنجایی که کل کف به طور یکنواخت گرم می شود، راحتی بهینه در همه جای اتاق حاصل می شود.

ترموستات اتاق را می توان 1-2 درجه سانتیگراد کمتر از سیستم رادیاتور تنظیم کرد و اتاق همچنان احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. راه اندازی سیستم در دمای پایین تر و کاهش حرارت هدر رفته در سطوح بالاتر از ارتفاع سر باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه سوخت می شود.

با این حال، تعیین صرفه‌جویی دقیقی که می‌توان انجام داد دشوار است، زیرا عوامل عملیاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، مانند ساختار کف، مواد پوشش کف، فاصله لوله‌ها و دمای آب در گردش از طریق لوله‌های UFH.

آیا UFH بهتر از رادیاتور است؟

یک سیستم گرمایش از کف به طور مساوی گرما را در سراسر اتاق توزیع می کند و این یک محیط راحت و بازده انرژی بهینه را تضمین می کند.

از سوی دیگر، یک سیستم رادیاتور، ابتدا گرمایش را در یک منطقه متمرکز می کند، قبل از اینکه در کل اتاق پخش شود. این باعث می شود که بسیار ناکارآمد باشد و همچنین این خطر وجود دارد که گرما از طریق سقف از بین برود. همچنین مقاله تعمیر پکیج را بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع لطفاً از مقاله گرمایش از کف در مقابل رادیاتور ما دیدن کنید.

چه موادی در گرمایش از کف استفاده می شود؟

نصب UFH با گرمایش مرکزی معمولی متفاوت است. اگرچه منبع گرما اغلب یکسان است، مواد و روش توزیع گرما متفاوت است:

یک نقطه توزیع مرکزی به نام منیفولد وجود دارد که توسط منبع گرمایش اولیه سرو می شود و آب گرم را به لوله های سیستم UFH توزیع می کند.

UFH با جریان و برگشت دمای آب کم کار می کند و بنابراین به کنترل های دمای آب و پمپ خاص خود نیاز دارد.

UFH از کل سطح کف به عنوان وسیله گرمایش استفاده می کند و جایگزین رادیاتورها یا کنوکتورها می شود.

آیا می توانید از ترموستات یا کنترل دمای آب با UFH استفاده کنید؟

برای برآورده کردن الزامات BS EN 1264، کنترل دمای آب باید ارائه شود. این تضمین می کند که از حداکثر دمای سطح کف تجاوز نمی شود.

همه کنترل‌های دمای آب Uponor برای مخلوط کردن و کنترل دمای آب جریان منبع حرارت اولیه با دمای آب برگشتی UFH، تا دمای مناسب برای سیستم UFH طراحی شده‌اند.

آیا گرمایش از کف می تواند با دیگ کار کند؟

به طور سنتی، منبع حرارت اولیه یک دیگ بخار بوده که آب گرم با دمای پایین برای سیستم تولید می کند. دیگ های چگالشی مدرن با راندمان بالا برای UFH ایده آل هستند زیرا دمای پایین آب به دیگ اجازه می دهد تا در حالت چگالش کار کند.

اگر منبع حرارت بتواند دمای آب ثابت یا متغیری را برای نیاز UFH فراهم کند و حفظ کند، ممکن است نیازی به کنترل دمای آب بیشتر نباشد.

با این حال، هنگام انتخاب دیگ بخار باید به دقت فکر کرد، زیرا همه واحدها سازگار نیستند قابل همیشه کاربردهای خاص را با سازنده دیگ بررسی کنید.

آیا گرمایش از کف می تواند با پمپ های حرارتی کار کند؟

بله، گرمایش از کف مطمئناً می تواند با اکثر پمپ های حرارتی کار کند. اخیراً، منابع دیگری در دسترس هستند که برای UFH ایده آل هستند، مانند منبع زمینی یا پمپ های حرارتی منبع هوا. پمپ های حرارتی به دلیل صرفه جویی در انرژی بالقوه روز به روز محبوب تر می شوند.

آیا می توانید گرمایش از کف با کف چوبی داشته باشید؟

انواع بسیاری از کفپوش های چوبی وجود دارد که برای استفاده با UFH مناسب در نظر گرفته می شوند. همچنین چندین روش برای نصب الوار وجود دارد که باید قبل از طراحی سیستم مورد توجه قرار گیرد.

توجه ویژه ای باید به میزان رطوبت کفپوش های چوبی شود. همه کفپوش های چوبی برای UFH مناسب نیستند و باید از تامین کننده کفپوش یا انجمن تجاری TRADA مشاوره بگیرید.

آیا می توانید گرمایش از کف در حمام داشته باشید و چگونه کار می کند؟

بله، گرمایش از کف برقی را می توان در حمام استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای مبتدیان ما برای گرمایش از کف در حمام را بخوانید.

طول عمر گرمایش از کف چقدر است؟

سیستم گرمایش از کف برقی Uponor تا زمانی که کفپوش دست نخورده باقی بماند، عمری بیش از 25 سال دارد. سیستم های مبتنی بر آب می توانند تا 25 سال دوام بیاورند و سیستمی که از دیگ بخار گازی استفاده می کند به دلیل اجزای زیادی که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند، می تواند حدود 10 سال دوام بیاورد.

در محدوده گرمایش از کف Uponor شما راه حل های مختلفی برای انتخاب دارید، مانند: Minitec، سیستم های خشک Siccus، بسته های گرمایش از کف و Comfort E الکتریکی.

همین امروز با تیم Uponor تماس بگیرید و ما به شما در یافتن سیستم گرمایش از کف مناسب برای شما کمک خواهیم کرد.

منبع


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید